OM BLOGGEN
 

   

Mina turer

Turer i projekt

Att äga Spyder

Om bloggen

Startsidan

Geocaching

Can Am Spyder

 

 

 

 

 

Denna blogg startade i augusti 2011. Jag hade då inköpt en för många okänd MC. En trike, roadser eller rätt och slätt en Can Am Spyder RT´s.

Ganska snart spred det sig i bekantskapskretsen och man ville veta mer vart jag åkte och hur det var att köra och äga.
Så varför inte jag är ju inte helt främmande för bloggande och domänen
spyderride.se registrerades. Satt igång arbetet med en liten blogg för "de närmaste" om man så säger.
Rätt snart märkte jag att besöksantalet ökade, olika typer av kontakter via mail osv.
Det startades även upp ett forum [Spydertalk] för alla intresserade av Can Am Spyder. Under 2014 har det även startats en [Spydertalkgrupp på Facebook] Nu rullade det på...................

Nu har bloggen sett likadan ut sedan starten och det är hög tid att förändra en del. Har under åren fått synpunkter, beröm och diss och skall nu försöka svara upp mot en del av detta i vart fall.

Hoppas Du/Ni gillar den gammla delen (får ligga kvar som den är) och den nya med lite annat utseende, större och fler foton och betydligt mer om livet utanför själva åkandet.

Just detta utanför själva åkandet verkar vara av stort intresse bland "MC-folket". När man som jag kommit en bit upp i åren och vill forsätta åka med vinddrag över hela kroppen, ha kvar frihetskännslan men har svårare att hantera en 2-hjulig MC på kanske dryga 400 kg med två personer.
Att åka kanske inte är det stora bekymmret utan när man står still eller flytta allt bakåt från en parkering...................
Har fått otaliga frågor om Can Am Spyder. Många som gillar och skulle vilja byta till 3-hjul men backar för det man hört i "hojkretsar".
Tyvärr verkar Can Am Spyder ha ett dåligt rykte som bland annat kretsar kring tillförlitlighet, långt till service, långa tider på verkstad o.s.v.
Jag skall försöka på ett objektivt sätt, utifrån mina erfarenheter, beskriva detta på en "ny" avdelning här på bloggen och förhoppningsvis hjälpa fler att ta steget till 3-hjul och en Can Am Spyder fram över.

Kan säkert bli så att en del inte funkar rätt av nu när jag stökat runt i det gammla och kopplar ihop med det nya.................
Hittar du typ länkar som inte funkar, bilder, text som saknas så vore jag jätte tacksam för ett mail om detta.

Kontakta mig gärna på: spyderride(at)gmail.com

<top>

Nyheter & Noteringar:

160206
Nu har jag gjort första uppdateringen inför kommande säsong.
Funderar även över upplägget på bloggen och eventuella förändringar.
Kommer inte utseendemässigt att hända så mycket men har tankar runt avdelningen [Att äga Spyder]
Verkar tyvärr som om denna avdelning upplevs som negativ mot Can Am Spyder.
Detta är/var inte alls anledningen utan bara beskriva min högst personliga upplevelse med en Spyder. Min Spyder! Verkar tyvärr också så som man helt bortser från denna bloggs stora del med redovisning från alla sagolika turer och upplevelser jag får tillsammans med min Spyder.
Får se hur det blir med skrivandet fram över. Jag kanske bara skall ställa in mig i ledet bland övriga Spyderägare och acceptera de grejer som händer med maskinen och hur detta hanteras av olika inblandade.
Men det ingen tar ifrån mig är min uppfattning om att ha en fabriksny Spyder. Det tar upp mot ett år att få ordning på alla småfel. Jag har ju ändå erfarenhet från två helt nya Spyder RT. Spyder RT´s 2011 och Spyder RT LTD 2014.

150726
Inbetalt och klart så nu finns utrymme för lite fler besökare och ganska mycket mer bilder och text.
Skall nu fungera normalt igen men upptäcker du några fel vore jag tacksam för ett mail om detta.
Tack för att du besöker och kanske rätt av gillar spyderride.se.

<top>

150719
Driftstörningar på bloggen.
Borde igentligen vara glädje i att bloggen strular lite då den nu blivit så populär att flera parametrar slagit i maxtaket.
Max trafik (besökare) Max sparat (bilder & text) på servern hos webbhotellet.
Givetvis vill jag att den skall funka så det är bara att öppna plånboken och betala in mer slantar för att få ordning på detta. Kan ta någon vecka innan allt är tillbaka i det normala igen.
"Dyrast" är trafiken (antal besökare per månad) som glädjande nog stiger för varje månad. Vart skall detta sluta?
Finns väl två vägar att gå. Lägga inloggning på vissa delar men detta är ingen bra lösning så det är väl bara att fortsätta betala.............
Kan bli så även fast det tar emot att jag tänker om inför kommande säsong och tar in några annonser för att täcka mina kostnader, men vi får se.

<top>

141230
Jag har genom åren fått "ett antal" förfrågningar från företag, föreningar och organisationer inom "MC-världen" som velat annonsera på bloggen.
Ja, det kostar mig en del att driva denna blogg men tillsvidare kommer den vara helt annonsfri.
Jag vill ha kvar möjligheten att kunna uttrycka mig fritt på förhoppningsvis sakligt sätt helt efter mina egna tankar och funderingar.
Med andra ord kanske Sveriges ända helt fria och oberoende sida om
Can Am Spyder.

<top>

141215
Tyvärr kommer det att bli en hel del sidor från "gammla" bloggen som kommer att öppnas i ny flik från den "nya" delen.
Skulle bli allt för stort jobb att omarbeta bloggen helt för att behålla obrutna länkar mellan nytt och gammalt.
Hoppas på överseende med detta.

<top>

141216
Skall väl även påtala att denna blogg inte är jurnalistiskt korrekt i sin uppbyggnad. Det förekommer hopblandning av bokstäver, rena felstavningar och ibland kanske oförståliga meningar i sitt sammanhang.
Jag har alltid haft och kommer alltid att ha en viss grad av dyseleksi.
Så nu vet Ni det Ni som undrat och framfört synpunkter i ämnet.

<top>

150124
"Omstart" av spyderride.se
Nytt utseende, nya avdelningar och lite annat. Mer kommer efter hand och när säsongen 2015 är igång.

<top>

 

 

 

 

 



Copyright SPYDERRIDE.SE / Kontakt: spyderride@gmail.com